Zajęcia

Joga w chustach/zajęcia zawieszone.

Joga w chustach  to połączenie jogi  i umiejętności korzystania z dobrodziejstwa grawitacji, pracy z balansem i stretchingu.

Polega na wykonywaniu ćwiczeń z użyciem chusty – “hamaka” – wiszącego materiału, który służy do wsparcia masy ciała. Materiał pomaga w rozluźnieniu, ułatwia wykonywanie ćwiczeń, pozwala na głębsze rozciąganie, jest podporą do pozycji odwróconych. Podwieszenie ciała kilka centymetrów nad ziemią uwalnia napięcie z mięśni i kości. Początkowo ćwiczy się w kontakcie z podłogą.

Zajęcia w hamakach to propozycja dla osób, które poszukują nowych wrażeń. Praktyka w chustach daje poczucie siły ale też rozluźnienia i relaksu. Na wyższym poziomie zaawansowania, pozycje są bardzo efektowne!

Można spróbować nawet zawisnąć głową w dół lub… zrobić szpagat w powietrzu. Delikatnie rozciąga mięśnie, rozgrzewa i otwiera ciało, jednocześnie dając mu uczucie nieważkości. Ćwiczenia jogi na podwieszanych hamakach to znakomity wynalazek, który nowicjuszom ułatwia stawianie pierwszych kroków w jodze, a dla zaawansowanych stanowi miłą odmianę od rutynowych ćwiczeń. Nasze chusty są też świetnym narzędziem do relaksu. Można się w nich zaszyć jak w kokonie i odciąć od świata zewnętrznego.

Hatha Yoga

 

 Na zajęciach Hatha Yogi wzmacniamy nasze ciało ale też skupiamy się na jego elastyczności  . Docieramy do ciała poprzez odpowiednio dobrane asany i ich modyfikacje . 

Hatha joga według metody B.K IYENGAR kładzie  nacisk na odpowiednie ustawianie ciała i odpowiednie działania na ciało  z pomocą pasków ,klocków i bolsterów.

Taka praca  daje nam  wiele korzyści takich jak : niwelowanie bólów kręgosłupa, przywrócenie napięcia mięśni, zwiększenie zakresu ruchu, a także regulacje pracy serca, przyspieszenie metabolizmu, obniżenie poziomu stresu czy wsparcie w leczeniu depresji.

Każda sesja u nas  kończy się relaksacją.

Yoga Wyciszająco - Relaksująca

Czy potrafimy zrelaksowac się w asanach?

Na zajęciach z jogi wyciszającej  minimalizujemy pracę mięśni oraz zachowujemy odpowiednio długi czas w asanach( min 5 oddechów) . Nie pracujemy siłowo!

Przy dźwiękach kojącej spokojnej muzyki i zapachu olejków wykonujemy asany z użyciem pomocy do jogi tak aby bardzo łagodnie dotrzeć do naszej tkanki i wyciszyć ciało spokojną pracą, Uczymy sie rozluźniania mięśni i docierania do tkanki w sposób holistyczny.

W ten łagodny sposób  docieramy do  tkanki łącznej – głównie powięzi. Im mocniejsza jest powięź tym mamy jędrniejsze ciało, większy zakres ruchu i lepsze samopoczucie.

Istotą tych ćwiczeń  jest wyciszenie układu nerwowego   i zrelaksowanie całego ciała . Płynne ruchy, koncentracja na oddechu  i łagodna praca w asanach  to istota zajęć jogi relaksacyjnej.


Joga dla kobiet w ciąży od 14 tygodnia .

Zajęcia przeznaczone dla kobiet, które spodziewają się narodzin dziecka. Mogą w nich uczestniczyć zarówno panie, które już wcześniej praktykowały jogę, ale i te, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki na macie. Sesje układane są w ten sposób, by przynieść jak najwięcej korzyści ciężarnym. Szczególny nacisk kładziony jest na pozbycie się dolegliwości, związanych z okresem ciąży, czyli niwelowanie bólów pleców, zapobieganie obrzękom, skurczom itp.

Asany dobierane są również pod kątem przygotowania ciała do porodu. Ważnym elementem praktyki są ćwiczenia oddechowe i relaksacja.

Panie  ciężarne często zastanawiają się jaki rodzaj aktywności mogą wykonywać podczas tego stanu. Wszystkie lekkie sekwencje przygotowane specjalnie dla kobiet w ciąży z naciskiem na techniki oddechowe.

 Wtedy ciało jest  sprężyste, mięśnie lepiej przygotowane a umysł spokojny i zrelaksowany. To znacznie ułatwia cały proces porodu. Dlatego oprócz spokoju i odpowiedniej diety w ciąży, niezwykle ważna jest również aktywność fizyczna.

Dla kobiet w ciąży są dedykowane są specjalne zajęcia. Do uczestnictwa w zajęciach wymagane jest okazanie zaświadczenia od lekarza o prawidłowym przebiegu ciąży lub podpisanie oświadczenia o braku przeciwskazań do praktykowania jogi .

Joga dla dzieci /grupy 3-6 lat i 7-9 lat. Zajęcia chwilowo niedostępne.

Specjalne zajęcia dla najmłodszych joginów. Prowadzone są w formie zabawy, by łagodnie wprowadzać dzieci w świat jogi.

Maluchy stopniowo uczą się asan, np. przez naśladowanie zwierząt. Poznają również podstawowe techniki pracy z oddechem i relaksacji. Każde zajęcia są inne, dzięki czemu dzieci się nie nudzą. Zajęcia jogi dla dzieci pozwalają poprawić kondycję fizyczną, kształtują prawidłową postawę, mogą niwelować wady postawy, a także uczą dzieci uważności.

W jodze nie trzeba być najlepszym. W życiu, w sporcie często uczy się aby być najlepszym. Joga pokazuje, że każde ciało jest inne, organizm każdego dziecka różni się od swojego rówieśnika. Każdy wykona ćwiczenie po swojemu i będzie to poprawnie. W jodze nie ma lepszych i gorszych. Wszyscy uczą się na swój sposób, w swoim tempie. Nie ma tu rywalizacji, każdy ćwiczy dla siebie.

Uczy samoakceptacji i tolerancji. Joga pomaga zrozumieć siebie i swoje ciało oraz zaakceptować je. W czasach kiedy wmawia się negatywy i brak kompetencji, joga uczy samoakceptacji i tolerancji wobec innych. Każdy organizm ma prawo bytu i każdego należy szanować.

Zachęca do zdrowych nawyków. Ćwiczenia rozpoczęte w młodym wieku pomogą zachować zdrowie oraz wykształtować prawidłowe praktyki aktywności fizycznej w ciągu dalszych lat życia. Joga nie tylko ćwiczy ciało. Uczy także prawidłowego odżywiania oraz umiejętności koncentracji i skupienia umysłu.

Skupienie umysłu i koncentracja. Nowoczesny świat coraz bardziej rozprasza młode pokolenie. Dzieci często nie potrafią skupić się na jednej rzeczy nawet na krótki okres czasu. Joga uczy dzieci aby nauczyły się koncentracji myśli oraz obecności tu i teraz. Uczy jak wykonywany poprawny oddech pomaga w wielu sytuacjach takich jak stres, wysiłek fizyczny. Pomaga zwiększyć umiejętność kontroli nad częściami swojego ciała. Uspokaja emocje.

Yoga Vinyasa/Wzmacnianie

Vinyasa jest rodzajem jogi, łączącym w sobie ruch i oddech, w celu osiągnięcia równowagi w umyśle i ciele.

Vinyasa jest ściśle związana z asaną. O ile asana oznacza „pozycję łatwą i nieruchomą” to vinyasa ma dwa główne znaczenia: oznacza ruch, czyli wejście i wyjście z pozycji, oraz ułożenie pozycji w prawidłowej kolejności.
Jeśli praktykujący jogę pozostaje w pozycji nieruchomo przez kilka czy więcej oddechów to mówimy o asanie, z kolei gdy następuje ruch – przejście między pozycjami, wejście lub wyjście z pozycji – to mówimy o vinyasie. Podobnie jak asany, tak vinyasy są precyzyjnie opisanymi technikami i wymagają takiej samej uwagi i praktyki.

 

Yoga Zdrowy Kręgosłup

Joga dla zdrowego kręgosłupa to seria asan przeznaczona dla każdego bez względu na stopień zaawansowania ,wiek i płeć.  Dla każdego ,kto chce podziałać na wzmocnienie i  wydłużanie  kręgosłupa .

Dobieramy asany i ich modyfikacje działamy poprzez skłony, skręty i wzmacnianie nad  wydłużaniem i wzmacnianiem kręgosłupa ,otwarcie bioder i klatki piersiowej. Rozciągamy  i otwieramy cale ciało , działamy na nie z pomocą klocków i pasków do jogi pozbywając się łagodnie sztywności z w.w obszarów ciała.  

Pracujemy z postawą i nad postawa całego ciala  Warto zadbać o  systematyczne rozluźnianie, z jednoczesnym wzmacnianiem mięśni wspomagających kręgosłup, które dodatkowo go odciążają.